Frank Schytte og Anette Winkler Bauer

Anette efter Franks kritik: Det er arrogant

Anette Winkler Bauer er ved at nå sin grænse i det store kærlighedseksperiment.

Det helt store kærlighedseksperiment "Gift ved første blik" nærmer sig så småt sin afslutning. I sjette afsnit møder alle parrene hinanden, og der er dømt hygge og dybe samtaler for alle pengene. Dog ulmer konflikterne lige under overfladen. Til middagen fortæller Frank grinende, at hans nye kone Anette ikke så ud, som han havde troet. Faktisk fortæller han foran alle, at eksperterne "ramte fuldstændigt ved siden af".

Artiklen fortsætter under videoen af Morten Mortensen og Nina Ettrup.

Dét er ikke ligefrem nye oplysninger for Anette.

- Frank har jo en præference for lyshårede kvinder. Han har faktisk nævnt det for mig en del gange. Men det er jo ikke en datingapp det her, hvor man kan bestemme, om hun skal være lyshåret, spille padel, se en bestemt slags film. Det her handler om, at man går ind og investerer i et andet menneske, og lærer det menneske at kende. Så kan man jo se, hvad der kan opstå, fortæller Anette til HER&NU/Realityportalen.

Trods Franks muntre tone er smilet nu blegnet lidt hos den ellers optimistiske Anette. Igen kommer deres forskelligheder til syne, mener Anette.

- For mig handlede det om at lære Frank rigtig godt at kende og se, om der kunne komme et eller andet. Jeg oplever, at Frank har været meget optaget af, at han skal være forelsket med det samme og det hele skal gå hurtigt. Når han så bringer det her op med mit udseende, så synes jeg ikke, at det er ok, for det er ikke det, eksperimentet handler om for mig. Og det er jo ikke første gang, han har sagt det. Jeg synes ikke, det var en fed situation, og det kan man også se på mit ansigtsudtryk, fortæller Anette og fortsætter:

- Jeg har også gået efter andre typer mænd end Frank. Men jeg har jo meldt mig for at få den lange relation, og det tror jeg, skal basere sig på noget dybere. De drømme og de værdier man har. Vi har jo talt meget om værdier og ordentlighed, og jeg synes faktisk ikke, at det var så ordentligt det der. Jeg siger faktisk til ham på et tidspunkt, uden kamera, at det havde været nemmere for ham, hvis han var gået på en datingapp, hvis han havde sådan nogle krav. Men det her var jo noget helt andet.

Hvad der ellers skulle have været en hyggelig aften i godt selskab, endte ud i en stor skuffelse.

- Jeg oplever nogle gange, at der kan være meget overflade eller glathed i det, Frank siger. Og det synes jeg ikke, er en særlig flatterende værdi. Da jeg går tilbage til værelset og Nina, Rolf og Frank sad tilbage, kunne jeg bare mærke, at jeg var lidt skuffet over ham. Jeg har jo ikke sagt de ting, jeg ikke syntes var positive, jeg har hele tiden fokuseret på det, jeg godt kunne lide.

Og grænsen er ved at været nået for den ellers tålmodige og forstående Anette.

- Jeg syntes på det tidspunkt, at jeg havde været meget tålmodig. Min grænse var ved at være nået, og jeg havde fået nok af at høre på det der med at være lyshåret eller ej. Jeg følte mig meget udfordret, fortæller Anette og afslutter:

- Jeg synes, at Frank, med den udtalelse, forekom mig lidt arrogant, og med fokus på andre værdier end han havde givet udtryk for.

Om parret får redt trådene ud, kan ses på torsdag klokken 20.00 på DR1 og DRTV.