Tv-fiasko: Derfor er 'Love Island' stadig en succes ifølge TV3
'Love Island' ligner et kæmpe flop, men det er det slet ikke, fastslår TV3.
Når man kigger på listen over de mest sete programmer i sidste uge, skal man kigge langt efter TV3s helt store satsning 'Love Island'. Programmet er nemlig ikke at finde på Top10-listen over de mest sete programmer på TV3 i sidste uge, selvom det var premiereugen. I gennemsnit blev hvert afsnit set af 66.000, og den store satsning blev slået af alle ugens afsnit af 'Til middag hos', den nye serie 'Friheden' og Silas Holsts nye program 'Vi er bare mænd'.
LÆS OGSÅ: 'Love Island'-deltager har fået frataget kørekortet
Alligevel har Nordic Entertainment Group netop udsendt en pressemeddelelse, hvor de jubler over den start, programmet har fået. Programmet var nemlig det mest streamede på Viaplay og Viafree, hvor det slår selv 'Robinson Ekspeditionen', som ellers er det mest sete program på flow tv. Det samlede seertal var nemlig 270.000 til mandagens premiere på programmet.
- Det glæder os, at danskerne har taget så godt imod 'Love Island', og at vi, efter blot en uge med det nye program på skærmen, kan se, at vi har rigtig godt fat i den unge seer-målgruppe på tværs af platforme, hvor over en kvart million danskere har set premiere-programmet fra i mandags, siger Kenneth Kristensen, Programdirektør Nordic Entertainment Group Danmark.
LÆS OGSÅ: ‘Love Island’-babe ændrer spillet: Jeg falder også for pigerne
LÆS OGSÅ: Er Geggo gravid? Nu giver hun svaret
Et match made in heaven
Ifølge Nordic Entertainment Group har mere end 50.000 downloadet den tilhørende app til programmet, og det viser stor interesse hos seerne, mener folkene bag programmet. Selvom programmet ikke er at finde på toplisterne, er de altså meget tilfredse hos TV3.
- Vi kan med glæde konstatere, at vi med Love Island fastslår, at vi både har indholdet og de digitale platforme til at tiltrække de yngre seere, så 'Love Island'-formatet er et match made in heaven mellem vores seere og vores digitale platforme. Det er et godt eksempel på, at Nordic Entertainment Group er lykkedes med ikke blot at følge med, men at være frontløbere i den digitale udvikling tv-mediet lige nu gennemgår, siger Kenneth Kristensen i pressemeddelelsen.
Tv-kanalen har ellers ikke for vane at gå ud med deres streamingtal, men her gør de altså en undtagelse og afslører, at i hvert fald premieren er blevet set af mere end 200.000 på onlinekanalerne. Pressemeddelelsen oplyser dog ikke om, hvordan det er gået for de efterfølgende afsnit efter mandagens premiere på streamingtjenesterne.
- Eftersom streaming-seertallet stiger støt over tid, så er det klart, at premiereafsnittet lige nu har flest seere, dernæst kommer afsnit 2 og så fremdeles. Det er vores vurdering, at hvis tendensen fortsætter, så vil hele sæsonen få et samlet snit, som ligger tæt opad premiereafsnittets total, fastslår Kenneth Kristensen.
LÆS OGSÅ: ‘Love Island’-babe afslører fortid med TopGunn
LÆS OGSÅ: Lisbeth Østergaard om sin store kærlighed: Romantikken er væk