'Jeg ELSKER gennemsigtighed, men HADER uretfærdighed'. Sådan starter Szhirley sit opråb til Danmarks politikkere i et opslag på Instagram.
LotteKnudsen
Szhirley mener, at reglerne for markedsføring på sociale medier er fuldstændige ude af proportioner, og at de er fyldt med forskelbehandling og uretfærdighed.
Hendes reaktion kommer efter, at hun stolt ville vise sin søn frem på sine sociale medier, da han medvirker i den nyeste 'Far til fire' film. Ifølge de politiske regler for markedsføring er det lovligt, men da Szhirley har en populær profil, kræver det en ting: At det markeres som reklame. Det fik sangerinden til tasterne.
- Jeg kan sagtens forstå at mit reach, kan gøre en forskel for interessen for selve filmen. Men ser I andre der skal skrive reklame, når de medvirker i film, teater, tv osv.?, skriver Szhirley i opslaget.
Szhirley efterspørger nogle regler, som omfatter alle og ikke kun populære profiler som sin egen, og derudover kritiserer hun politikkerne for ikke at have styr nok på området.
- Kære politikere, gider I åbne øjnene og komme i svingninger? Det kan ikke passe, at jeg som en af de eneste konstant skal være foregangsmand (kvinde!), for alt det shit I ikke har styr på endnu. Tag jer sammen. Kom igang, skriver Szhirley.
Szhirley får opbakning fra andre store influencere, som har samme frustrationer.
- HØRT!!!!!! Og du ved at jeg står bag dig 100% i denne uretfærdige forskelsbehandling 💪🏻 Det er blevet PRINCIPIELT og handler slet ikke om, at vi ikke hjertens gerne vil markere reklame, der hvor det er nødvendigt, skriver Irina Olsen i en kommentar til opslaget.