Tilbage i 'Løvens hule': Dramatisk udvikling
Iværksætterduoen havde glædet sig til at vise deres resultater frem, men da de rent faktisk fik et bud, var de ved at tabe det hele på gulvet.
Sidste år måtte de 22-årige iværksættere Lasse Søkilde og Adrian Valentin gå skuffede fra 'Løvens hule', efter de havde præsenteret deres energigivende iskaffe-virksomhed BOLD.
Men anden gang var lykkens gang for de unge iværksættere, der i sæsonafslutningen på årets 'Løvens hule' kunne gå ud af studiet med to løver i folden: Jesper Buch, der blev såkaldt lead på investeringen og med sine 15% af virksomheden skal føre an i det fremtidige samarbejde sammen med Christian Arnstedt, der købte 5%.
LÆS OGSÅ: Thomas Blachman åbner op: Det er en stor sorg
Men faktisk havde Lasse og Adrian dårligt turdet håbe på, at de ville få en investering med hjem, da de for anden gang troppede op i 'Løvens hule'.
- Vi havde ikke forestillet os, at der kom nogle bud, vores mål var bare at komme tilbage og vise, at vi havde leveret på det, de havde sagt, og at det var en fejl, de ikke investerede i os sidste år, forklarer Lasse Søkilde, der glædede sig til at fortælle, at virksomhedens produkter var gået fra 40 til 800 forhandlere, efter løverne havde tvivlet på, om drengene kunne lukke kædeaftaler.
Lasse og Adrian var i 'Løvens hule' for første gang i femte sæson, der blev sendt i starten af 2020
LÆS OGSÅ: Skifter navn efter kritik i 'Løvens hule'
Ved at tabe det hele
Men ligesom Lasse og partneren Adrian fik en ordentlig bredside af Mia Wagner, da de deltog i femte sæson, så var det også lige ved at ende galt her i sjette sæson. Til de to iværksætteres store overraskelse, kom alle løverne med et samlet bud til dem, hvor de fordelte 33% af virksomheden mellem sig med Jesper Buch i spidsen.
- Du har vitterligt kun de der 10-30 sekunder til at overveje buddet, og procenterne var lidt for høje, så det var lidt hurtig hovedregning, at regnestykket kunne gå op, hvis Jesper gik lidt ned i procent. Men idet vi vender os om og fortæller det, så bliver vi bare høvlet ned, og vi tænker bare: "Nej, hvor er det dumt", genfortæller Lasse med et grin episoden, der af løverne blev kaldt for "en kæmpe strategisk fejl".
LÆS OGSÅ: 8 ting, du ikke vidste om 'Løvens Hule'
Han vidste med det samme, at de havde tabt størstedelen af løverne, men Christian og Jesper vidste han godt ikke ville lade slå sig ud af lidt forhastet hovedregning. Og det holdt stik.
I dag har de to løver hjulpet Bold med at skrue helt op for ambitionerne, og så afventer virksomheden at kunne følge den plan, Jesper Buch lagde allerede i programmet: At få brændt en masse penge af på markedsføring gennem reklamer - muligvis med en vis hr. Buch som model - på blandt andet busser og sociale medier og på store tilbud på virksomhedens to iskaffe-typer.
Bold fik Christian Arnstedt og Jesper Buch med på rejsen