Efter voldsom kritik: Kim Kardashian foretager stor ændring!
Navnet på Kim Kardashians nye undertøjslinje har mødt så stor kritik, at hun nu har lyttet til sine følgere og ændret navnet.
Da Kim Kardashian tidligere på sommeren luftede sin kommende undertøjslinje på de sociale medier, havnede hun i lidt af en shitstorm, da flere brugere straks problematiserede især to ting ved hendes nye serie.
LÆS OGSÅ: Kim Kardashian lancerer nyt produkt: Få dig en Kardashian-figur
Ét kritikpunkt var selve navnet, Kimono Solutionwear™, som flere brugere mente var en hån mod den japanske kultur, da det delte navn med den traditionelle beklædningsgenstand.
– Fedt undertøj, men som japansk kvinde, der elsker at bære vores traditionelle kjole, kimono, finder jeg navnene på dine produkter forvirrende (da disse ikke har nogen relation til kimonoer), hvis ikke direkte stødende mod vores kultur, især hvis det blot er et fjollet ordspil med dit navn. Please, genovervej navnet, skrev Yuko Kato, som er redaktør på BBC News Japan, på Twitter.
LÆS OGSÅ: Kim Kardashian chokerer på Instagram: Hvad sker der?
En anden kritik var den manglende mangfoldighed i præsentationen af den nye shapewear-undertøjslinje.
– Den her reklame er visuelt tiltalende, men ingen på disse billeder har brug for shapewear. Hvorfor ikke bruge forskellige kropstyper, hvis du skal sælge shapewear?, skrev brugeren vsp0t til Kim Kardashians Instagramopslag.
LÆS OGSÅ: Rasende Blac Chyna: Kardashian-familien er hyklerisk!
Få dage senere tog Kim bladet fra munden og forklarede sit valg i New York Times med, at hun har en dyb respekt for betydningen af kimonoen i den japanske kultur, og at hendes brand er bygget med inklusivitet og mangfoldighed i centrum.
LÆS OGSÅ: Kendall Jenner afslører: Derfor har jeg altid følt mig lidt anderledes
Og den udtalelse har ’Keeping Up With the Kardashians’-stjernen tilsyneladende arbejdet videre med, for nu har hendes undertøjsserie, som vil udkomme i ni farvetoner i størrelsen XXS-5XL, fået et nyt navn og bliver tilmed præsenteret af forskellige kropstyper.
- Mine fans og følgere er en stor inspiration. Jeg lytter altid til deres feedback og meninger, og jeg er så taknemmelig for, at de har delt deres idéer med mig til et nyt brand-navn. Efter en masse overvejelser er jeg nu spændt på at annoncere lanceringen af SKIMS Solutionwear™, skriver Kim på sin Instagramprofil.
LÆS OGSÅ: NYT DRAMA i Kardashian-familien: Nu giver Kylie Jordyn dødsstødet
Artiklen fortsætter under videoen, hvor du kan høre, hvorfor Irina Olsen elsker Kardashian-familien.
LÆS OGSÅ: WOW: Khloé Kardashian afsløret i hed affære
Positiv modtagelse af ændringerne
Denne gang lader det til, at det nye undertøj, som fås som heldragt, BH og trusser og cykelshorts med plads til høj slids, vækker mere begejstring hos brugerne.
Adskillige brugere skriver, at de elsker den nye serie – det gælder også den amerikanske blogger og kropsaktivist Sarah Tripp, der hylder Kims uvending på Instagram.
- Yes, yes, yes! Jeg elsker at se alle de smukke, kurvede og plus size-kvinder!
GALLERI: SE Kardashian-familien FØR de blev superstjerner
Brugeren babisanoja er også henrykt over ændringerne.
- JEG KØBER SÅ MEGET ET SÆT! Det her er fantastisk! Tak for at bruge din platform til at sætte fokus på kropspositivisme og skabe et inkluderende brand. Det er SÅ VIGTIGT, lyder det.
Herunder kan du se den nye præsentation af SKIMS-undertøjet, som kan købes fra den 10. september.
LÆS OGSÅ: Kim Kardashian i chok: Så mange børn vil Kanye have
LÆS OGSÅ: ‘Keeping Up With the Kardashians’-stjerne chokerer: Jeg har betalt for mange aborter