Türker til premieren på 'Paradise Hotel' sæson 16 (Foto: Anthon Unger)

Türker afslører: Sådan får du succes på Instagram

Türker mener ikke selv, at hans store succes på Instagram skyldes, at man kender ham fra reality.

Mangt en realitystjerne har gennem tiden nydt efterfølgende godt af deres optræden på tv. Flere har formået at ride på den medfølgende opmærksomhed og brugt den til at starte en blog, en YouTube-kanal, en virksomhed eller en status som influencer på Instagram.

En realitystjerne, der kan krydse alle de tre sidste ting af, er Türker Alici, som vi senest har set i denne sæson af 'Paradise Hotel'.

LÆS OGSÅ: Geggo åbner op om graviditet: Det gør så ondt

Fra skvat til selvstændig

Første gang, vi lærte Türker at kende, var da han tonede frem på skærmen i 'Paradise Hotel' i 2012, hvor han tilbragte det meste af tiden på solo. Kort efter samme år fik han dog oprejsning i den efterfølgende 'Reunion'-sæson, hvor han nåede langt nok til at blive medlem af juryen. Dengang var det en bare 19-årig Türker, der ikke fik vekslet opmærksomheden til noget vedvarende og forholdsvis hurtigt efter vente tilbage til sit almindelige liv, der blandt andet bestod i at uddanne sig til personlig træner.

Türker i 'Paradise 2012'

Han er næsten ikke til at kende, men sådan så Türker ud, da han deltog i 'Paradise Hotel' i 2012 for første gang (Foto: TV3)

LÆS OGSÅ: Endnu en ‘Paradise’-baby er født

Men i slutningen af 2016 begyndte Türker at lægge en masse energi i sin YouTube-kanal, der i dag er vokset til knap 50.000 følgere. I 2017 startede Türker så sin første forretning, nemlig sportstøjsmærket Denkey Sport. Året efter deltog han i 'Robinson Ekspeditionen', og sidste år startede han så donut-forretningen Bronuts, der efterhånden har vokset sig til at være en hel kæde med snart tre butikker. Derudover deltog han jo så selvfølgelig også i 'Paradise Hotel' i år. Og så har han i skrivende stund 161.000 følgere på sin Instagram-profil.

Denkey Sport-virksomheden lever endnu

LÆS OGSÅ: Amalie om sin graviditet: Jeg kan ikke holde mig slank

Succes skyldes ikke realitytv

Türker mener dog ikke selv, at han har opnået sin succes, der indeholder en stor følgerskare og popularitet på sociale medier, på baggrund af sin deltagelse i reality.

LÆS OGSÅ: UH! Hot reality-par er klar til at blive forældre

I en ny YouTube-video tager han nemlig udgangspunkt i Instagram-profilen til hans virksomhed Bronuts og forklarer, hvad det er, der ifølge ham har gjort, at profilen i skrivende stund har stor succes med knap 50.000 følgere.

- Vores Instagram, den stiger med 2-3-400 følgere hver evig eneste dag, og det er ikke normalt for en virksomhed, heller ikke hvis du har været med på et realityprogram, begrunder Türker sig og fortsætter:

- Gå ud og kig: Der er tonsvis af mennesker, der har været med i realityprogrammer, og de har startet virksomheder, men de har ikke den samme succesrate på Instagram, som Bronuts har.

Instagram-profilen Bronuts er særdeles aktiv

LÆS OGSÅ: Geggo taler ud om kontakten til Mikkel Kessler i ny bog: Jeg savner ham

Derefter lister Türker ti punkter, der ud fra hans erfaring giver succes på Instagram. Blandt andet lyder det, at man gerne må reklamere, så længe man begrænser sig og gør sig selv det klart hvilken type reklameprodukter, der passer til ens image.

Herunder kan du se videoen, hvor Türker fortæller om sine ti punkter til Instagram-succes

LÆS OGSÅ: SE VIDEOEN: Fie Laursen tisser på sig selv

LÆS OGSÅ: Hård besked til ung mor: Du burde ikke have børn