TV3 jubler: 'Robinson' er en seer-succes

Med seer-mastodonten ’Robinson’ tilbage på skærmen, så har TV3 for alvor lagt sig i spidsen i konkurrencen om seerne

Mandag aften vendte ’Robinson Ekspeditionen’ tilbage på TV3. Og Ekspeditionen var ventet med længsel, viser seertallene. Med et seer-snit på hele 309.000 beviser premiere-afsnittet, at ’Robinson Ekspeditionen’ i den grad stadig lever.

LÆS OGSÅ: 'Robinson'-Behrad: Jeg fortryder ikke min taktik

’Robinson’ er reality-programmernes moder

De seneste sæsoner af ’Robinson Ekspeditionen’ har TV3 forgæves forsøgt at tiltrække seere med blandt andet falske hajer, skuespillere, stuntmænd samt kendisser. Det var derfor ingen hemmelighed, at der var sommerfugle i maven hos TV3’s programdirektør, Morten Mogensen, som er glædeligt overrasket over premieren.

– Robinson er reality-programmernes moder, og selvsagt et vigtigt program for os. Så det er ingen hemmelighed, at vi har været meget spændte op til premieren. I år valgte vi at skære alt overflødigt fra, og vende tilbage til programmets rødder. Og de fantastiske seertal fra i mandags fortæller os en helt fantastisk ting: 'Robinson Ekspeditionen lever', udtaler Morten Mogensen i en pressemeddelese.

LÆS OGSÅ: ‘Robinson’-Buket: Jeg var for stærk

Anmelderene er begejstret

Premieren på ’Robinson Ekspeditionen’ har ikke blot hevet seerne til skærmen, men også høstet stor ros blandt anmelderne.

Tidligere ’Robinson’-vinder, Malene Hasselblad, havde følgende meninger om mandagens premiere.

- De første år var jeg inkarneret fan. Men så mistede ”Robinson” sin nerve. Det var mere fiktion, gak og gøgl end det var overlevelse, end det programmet reelt handler om. Men nu skal det være. For første gang i mange år ser jeg frem til, at næste afsnit løber over skærmen, udtaler hun til bt.dk.

LÆS OGSÅ: ‘Robinson’-Tina: Vi får ikke ekstra mad, når kameraerne er slukkede 

TV3 har stor succes med reality

Seertallet ved mandagens premiere ligger langt over, hvad den seneste sæson i 2011 kunne trække. Og med en share på 21 procent i målgruppen 15-49 år, betød det, at mere end hver femte seer i aldersgruppen, der så tv mandag aften, havde tunet tv’et ind på TV3. Den share skal man helt tilbage til 2009 for at matche.

Men om TV3 har flere es i ærmet i kampen om seerne, vides ikke. De seneste år har ’Familien fra Bryggen’ været den helt store seer-magnet hos TV3, hvor tredje sæson åbnede med 274.000 seere. I øjeblikket ruller fjerede sæson af den skøre, varme Brygge-familie over skærmen, ligesom det nye program ’For lækker til KBH’.  Så TV3 er bestemt klar til kamp om seerne.

Følg deltagerne i årets ‘Robinson Ekspedition’hver mandag på TV3 klokken 20.00.

Følg med på vores Facebook-side, så du hele tiden er opdateret med nyheder fra diverse reality-programmer og kendisser.