Geggos opråb: Tag ansvar for jeres unge følgere

Geggo fra 'Familien fra Bryggen' håber, at influencers vil begynde at tage ansvar, så unge mennesker ikke får mindre selvværd.

Stephanie Karma Salvarli bedre kendt som Geggo fra 'Familien fra Bryggen' har både fået lavet bryster og fedtsugning, men alligevel advarer hun nu andre realitydeltagere og influencers imod skønhedsoperationer. Geggos fokus er på de influencers, der reklamerer for skønhedsoperationer, det fortæller hun i et opslag på Instagram.

- Her for tiden trender det at influencers, offentlige personer/reality-deltagere (kært barn har mange navne) reklamerer for skønhedsoperationer og botox/filler. Jeg synes dog, at vi har et ansvar for, hvad vi præger vores unge følgere til.

LÆS OGSÅ: Irina og Geggo: Sådan er vores forhold i dag

Geggo indrømmer selv, at hun ikke altid er det bedste forbillede, da hun ofte bander for meget, hvilket hun ifølge sit opslag arbejder på, men det er vigtigt for hende at poientere, at influencers bør tage ansvar for de ting, som de reklamerer for.

- Jeg er klar over, at tendensen hedder, at det er “nice” at få nogle gratis behandlinger imod at dele en rabatkode eller lignende, men er man i virkeligheden med til at forskrue de unge menneskers hovede og give dem følelsen af, at de ikke er gode nok, som de er? Og er det moralsk ikke the wrong thing to do? Vi kæmper for, at vores børn skal vokse op og føle sig “gode nok” og som stærke individer, ikk’?

LÆS OGSÅ: Geggo: jeg har ikke plads til hate i mit liv

Geggo blev selv tilbudt en sponsor-aftale i forbindelse med fedtsugning af ridelår, som seere af 'Familien fra Bryggen' kunne følge, men det er vigtigt for hende at nævne, at hun ikke tog imod det sponsorerede tilbud.

- Jeg synes gerne, man må vise, at man får lavet visse ting. Det er en del af influencer-gamet, og verden skal ikke pakkes ind i vat. Skønhedsbehandlinger SKER jo, that’s a fact, men derfra til at direkte opfordre unge til at gennemgå operationer, at give dem rabatter og konkurrencer, er det ok? Og hvor går grænsen, synes du? Afslutter Geggo sit opslag.

Opslaget har indtil videre høstet mere end 30.000 likes og flere reality-deltagere og influencers har også ytret en kommentar til opslaget.

LÆS OGSÅ: Silas og Nicolai: Kærligheden startede for ti år siden

LÆS OGSÅ: Rikke Gøranssons kæreste tjekker ind i Mexico

Se hele Geggos opslag herunder:

 
View this post on Instagram
 

Kære unge følger. Du er smuk og dejlig præcis som du er❤️ Her for tiden trender det at influencers, offentlige personer/reality-deltagere (kært barn har mange navne) reklamerer for skønheds-operationer, og botox/filler, og med dette opslag her gør jeg mig garanteret upopulær blandt en del af dem. Jeg er sgu ikke selv verdens bedste forbillede altid - det skal der ikke herske nogen tvivl om. Jeg bander indimellem for meget (jeg arbejder på det☝???) og siger nogle åndssvage ting. Jeg synes dog at vi har et ansvar, for hvad vi præger vores unge følgere til. Jeg er klar over at tendensen hedder at det er “nice” at få nogle gratis behandlinger imod at dele en rabatkode eller lignende - men er man i virkeligheden med til at forskrue de unge menneskers hovede, og give dem følelsen af at de ikke er gode nok som de er? Og er det moralsk ikke ‘the wrong thing to do’? Vi kæmper for at vores børn skal vokse op og føle sig “gode nok” og som stærke individer, ikk’? Misforstå mig ikke - jeg fik fedtsuget mine ridelår, og valgte at lade Familien fra Bryggen følge med på det - og det har jeg ikke fortrudt. Jeg blev da også tilbudt en sponsor-aftale i forbindelse med det, som jeg dog uden at tøve takkede nej til. Jeg synes gerne man må vise at man får lavet visse ting, det er en del af ‘influencer-gamet’ og verden skal ikke pakkes ind i vat - skønheds-behandlinger SKER jo, that’s a fact - men derfra til at direkte opfordre unge til at gennemgå operationer, at give dem rabatter og konkurrencer - er det ok, egentlig? Og hvor går grænsen, synes du? ?

A post shared by Stephanie Karma Salvarli? (@geggo) on