Fie Laursens nye projekt: Reklamerer for sugardating

Fie Laursen er begyndt at reklamere for sugardating, hvilket kan opfattes som et stort problem, da mange af Fies følgere er under 18 år.

Fie Laursen er lige ny i Spanien for at arbejde, men det forhindrer hende ikke i at gøre reklame for firmaer i Danmark. Fie Laursen har tidligere reklameret for blandt andet sexlegetøj og skønhedsoperationer, og den seneste reklame er altså fra firmaet Todayters, som på Facebook beskriver sig selv som Danmarks nye og mest seriøse sugardating-platform. I en story skriver Fie Laursen:

Fie Laursens story, hvor hun gør reklame for sugardating. (Foto: Todayters)
Fie Laursens story, hvor hun gør reklame for sugardating. (Foto: Todayters)

- Leder du efter en hot flirt? og luksus, så swipe op her. Er du til sugardating? Opret dig nu og få 30 dages gratis premium medlemskab.

LÆS OGSÅ: SE BILLEDERNE: Fie Laursen kysser med 'Ex on the Beach'-fyr

DR P1 har spurgt Red Barnet om denne sag, og de er bestemt ikke begejstret.

- Ved at gøre positiv reklame for det (sugardating red.), er de med til at påvirke de unge, som tror, det er almindelig seksualitet. Vi ved, at det kan føre videre til hardcore prostitution, fortæller psykolog hos Red Barnet.

LÆS OGSÅ: Fie Laursen: Sagsøgt på grund af numseoperation

Fie Laursen har over 357.000 følgere på Instagram, hvoraf mange er piger under 18 år, som ifølge dansk lov ikke må sugardate.

Realityportalen har forsøgt at få en kommentar fra Fie Laursen, da vi gerne vil høre hendes tanker omkring reklamen. Vi har også spurgt firmaet Todayters, hvorfor de har valgt Fie Laursen til at gøre reklame for sitet, når mange af hendes følgere er unge piger. Hverken Fie eller Todayters har vendt tilbage på vores henvendelse. Vi vil opdatere siden, når Fie eller Todayters svarer på vores henvendelse.

LÆS OGSÅ: Sarah udsat: Ny pige tjekker ind på 'Paradise Hotel'

LÆS OGSÅ: Vred ‘Forsidefruer’-Jackie: Jeg orker ikke jeres uacceptable og modbydelige beskeder!

Se P1's indslag herunder: