Derfor betaler reality-stjerner ikke for botox

Realitystjerner slipper kvit og frit for mange ting, men det er der en god grund til.

I aftenens afsnit af 'Plastikkongerne' er der for alvor dømt reality-tema. Her indtager 'Love Island'-vinderen Julie Melsen, 'Ex on the Beach'-baben Michelle Vind og 'Ex on the Beach'-baben Emma Josefine Arnesen programmet. Som Realityportalen tidligere har fortalt, skal Michelle have lavet nye bryster med firmaet BeautyTrips, men Julie og Emma gæster begge to Marc Fessel i Klinik A.

Det er ikke første gang, Julie er der, men for Emma er det et nyt samarbejde, og det er ikke et lille et af slagsen. Marc vurderer nemlig, at de ændringer, Emma skal have foretaget i ansigtet, er behandlinger for 25.000 kroner.

LÆS OGSÅ: 'Ex on the Beach'-Frederik har tabt sig 10 kilo

Heldigvis for Emma, så skal hun ikke betale en rød reje selv, og sådan er det som regel, når realitystjerner og andre kendisser får lavet skønhedsbehandlinger. De betaler ved at give klinikkerne adgang til deres sociale medier, og den type omtale er guld værd, afslører Marc Fessel.

- Typisk med kendisser er det sådan, at de lægger en masse posts op om, hvad det er for ting, de har fået lavet - gerne før- og efterbilleder, det plejer at give rigtig godt, og så skulle det gerne give en masse kunder i den anden ende, fortæller Marc i aftenens program og fortsætter:

- Når vi har lavet sådan en behandling, så lægger vi jo nogle billeder ud af før og efter, så folk kan se, hvad det er der er sket med det her, og så bliver det set af flere hundrede tusind inde på Facebook og Instagram, og derfra så har vi bare opkaldene på, at folk gerne vil have lavet behandlingen.

LÆS OGSÅ: Realitystjerners reklamer er en millionforretning

Emma: Måtte ikke lægge noget op på Instagram

Emma, som har 44.000 følgere på Instagram, indrømmer da også, at hun ikke har haft dankortet fremme under sit besøg på Klinik A, selvom behandlingerne koster, hvad der svarer til en månedsløn for mange danskere, og i programmet giver hun da også udtryk for, at det har været en drøm for hende længe at få lavet sin næse, løftet øjenbrynene og få lavet læber.

- Det er jo sponsoreret, så jeg skal selvfølgelig lægge billeder op på min story og fortælle om min oplevelse, og hvad mine behandlinger går ud på. Men det var lidt anderledes denne her gang, fordi jeg ikke måtte ligge noget op, fordi der var kamera på. Men jeg havde heller ikke regnet med, jeg skulle have lavet så meget den dag, forklarer Emma og fortæller, at det er vigtigt for hende, at hendes samarbejdspartnere er tilfredse, til gengæld mener hun ikke, at hun har et ansvar overfor følgerne.

- Jeg har selvfølgelig nogle overvejelser i forhold til de følgere, som følger med på min insta, og der er jo også noget moralsk i det. Der er mange, som spørger mig “Hvad med de unge piger, som ser med, nu vil de jo også have lavet de behandlinger”, men langt over halvdelen af mine følgere er mellem 18-34 år, så de er voksne mennesker. Til dem som er mellem 13-17 år, så føler jeg ikke rigtigt, at det er mit ansvar at fortælle dem, hvad der er rigtig og forkert. Det er mit liv, jeg viser på min insta - med eller uden filter.

LÆS OGSÅ: ‘Paradise’-vinder efter massiv kritik: Nu er det slut

Udover at få omtalen fra kendisserne på deres sociale medier kan Marc nu også vise dem frem i 'Plastikkongerne', hvor både Julie og Emma er meget tilfredse med deres behandlinger, og Emma ender sågar med at græde, fordi hun bliver så rørt over de store forandringer, der er sket i hendes ansigt.

Julie, som har 80.000 følgere på Instagram, fastslår, at hun altid er glad, når hun går fra klinikken. Så alt tyder på, at selvom udskriften på behandlingerne er stor, så er Marc godt tilfreds med den omtale, han ender med at få ud af det.

LÆS OGSÅ: Sarah Amalie taler ud: Derfor hader Frederik og Mark hinanden