De unge mødre får tæsk

’De unge mødre’ må kaste håndklædet i ringen overfor de hårde tøser fra Bryggen, når det gælder seertal.

De unge mødre
Af Jeanet Rosenkjær Horstmann - 24. marts 2013 kl. 12:50

I efteråret var ’De unge mødre’ uden sammenligning det mest sete reality-program, men nu må Kanal 4’s populære mødre se sig slået af tronen. Forårets mest populære reality-program er nemlig ’Familien fra Bryggen’, som tiltrækker ikke mindre end 230.000 seere hver uge.
Det var da også netop de hårde tøser fra Bryggen, som ved nytårstid vandt Realityportalens afstemning om årets mest populære reality-program. Og programmets hovedperson er overvældet over dets popularitet.
– Det er jo fantastisk, helt ærligt, og det er virkelig ÆRLIGT, jeg bliver mega imponeret over folket derude og superstolt over, at VI er værd at følge, fortæller Linse og fortsætter:
– Man tror det ikke, men jeg er et meget beskedent menneske i virkeligheden, og jeg får sgu røde kinder, når jeg bliver ringet op og får at vide, at vores seertal er så gode, og at de holder sig gode.
LÆS OGSÅ: Årets reality-program er fundet
Flere tæsk til mødrene
Det er dog ikke kun ’Familien fra Bryggen’, der giver mødrene baghjul. ’Divaer i junglen’ har fået rigtig mange seere i denne sæson, og tallet stiger uge for uge, så divaerne er nu TV3’s andet mest sete reality-program med 204.000 seere i sidste uge.
Selv om ’Paradise Hotel’ ikke når op på helt de samme høje seertal, som man har set de seneste år, så slår de også stadig ’De unge mødre’ med et seertal på lige omkring de 200.000.
Faktisk har alle TV3’s reality-programmer flere seere end mødrene, så selv om ’De unge mødre’ er Kanal 4’s mest populære program med 121.000 seere i sidste uge, så kan det altså hverken hamle op med de tre ovennævnte programmer eller sågar med ’For lækker til love’.
LÆS OGSÅ: ‘De unge mødre slår alle reality-programmer
’Mig og min mor’ skraber bunden
I den anden ende af hitlisten skal man finde ’Mig og min mor’, som skraber reality-bunden med blot 65.000 seere i sidste uge. Det til trods for, at programmet hver uge får omtale i Tobias Dybvads satiriske gennemgang af reality-ugen i ’Dybvaaaaad!’.
Også ’Kongerne i sneen’ og Kanal 5’s store reality-satsning ’Big Brother’ taber terræn til de andre reality-programmer, selv om Kanal 5 denne gang har forsøgt at satse på et ungt ’Big Brother’-cast.
Men danskerne har tilsyneladende ikke taget ’Big Brother’ til sig på samme måde, som de har taget TV3’s daglige satsning ’Paradise Hotel’ til sig.
LÆS OGSÅ: TV3 går reality-amok til foråret
Følg med på vores Facebook-side, så du hele tiden er opdateret med nyheder fra diverse reality-programmer og kendisser.