Danmarks får en ungdomskanal på TV

Der er godt nyt til tømmermændstramte unge 1. januar. Her skydes Danmarks nye ungdomskanal 7'eren nemlig i luften.

På den dag, hvor flest danskere ligger med tømmermænd på hele året, arbejder SBS på højtryk. Den 1. januar 2013 går Danmarks første interaktive ungdomskanal nemlig 7’eren i luften. 7’eren bliver en uhøjtidelig, foranderlig og legende tv-kanal med fokus på danske egenproduktioner og fællesskaber på tværs af platforme. Tidligere Boogie-vært og 'Topmodel'-vinder Nanna Schultz er ansat som chef for kanalen, og Casper Christensens produktionsselskab Douglas Entertainment sætter præg på aftenfladen med et nyt eksperimenterende ”comedy-vindue”. - Med lanceringen af 7’eren rammer vi en ledig position i markedet, hvor der i dag virkelig mangler en relevant og vedkommende dansk kanal for de unge seere mellem 15-25 år, fortæller Programdirektør Peter Rosberg SBS TV i en pressemeddelelse. LÆS OGSÅ: Dagens julegodte: Julen gør damerne kælne

Seerne kan præge programmerne

Egenproduktionerne på 7’eren vil generelt være kendetegnet af leg på tværs af platforme som web, mobil og sociale medier for at involvere seerne på en helt ny måde. Interaktive tiltag og digital involvering får en helt central rolle, når brugerne får mulighed for at sætte deres eget præg på programmerne og kanalen.

- 7’eren bliver en uforudsigelig og farverig tv-kanal. Vores ambition er at give de unge en kanal, hvor de får indflydelse og føler sig imødekommet. Vi bliver ikke en traditionel tv-kanal men vil være foranderlige, ligesom den verden der omgiver os. På 7’eren skal der ikke være langt fra ide til handling, fortæller kanalchef for 7’eren Nanna Schultz i en pressemeddelelse.

7’eren vil sende et dagligt live og interaktivt musikprogram med nyheder fra de mest populære musiknavne, seerbestemte hitlister og interview med aktuelle kunstnere. Rammen for musikprogrammet er involvering på de sociale platforme som Instagram, Twitter og Facebook og involveringen skal omfatte både musikken, kunstnerne og seerne.

LÆS OGSÅ: Dagens julegodte: ‘Big Brother’-Amanda: Jeg hader julen

Casper Christensen: Vil sætte nye standarder for den sociale tv oplevelse

Humoren får også en fremtrædende plads på 7’eren. SBS TV og 7’eren har indgået et samarbejde med Casper Christensen og Douglas Entertainment om et dagligt tre timer langt ”comedy-vindue”, der sætter nye standarder indenfor den sociale tv oplevelse og skaber en dialog med seerne.

Eksperter, komikere og skuespillere vil alle hverdage præsentere, debattere og kommentere indhold direkte fra et hus i hjertet af København. I huset er alt tilladt, og indholdet bliver grænsesøgende og eksperimenterende comedy tv, og det er noget der begejstrer Casper Christensen

- Muligheden for at udkomme i en fri ramme har for mig altid været en vigtig forudsætning for at kunne skabe original underholdning - det får Douglas Entertainment gode muligheder for i vores vindue på 7’eren. Vores ambition er at sætte nye standarder for den sociale tv oplevelse, og bringe seeren tættere på det indhold vi sender. Og derudover have det sjovt og gå linen ud med alt, hvad vi laver, siger Casper Christensen.

Seerne får mulighed for at deltage i og påvirke diverse indholdselementer under udsendelsen ved hjælp af de digitale platforme. Det hele foregår fra d. 1. januar på 7'eren.

Følg med på vores Facebook-side, så du hele tiden er opdateret med nyheder fra diverse reality-programmer og kendisser.