Bloggerne er vilde med denne webshop

Denne artikel er en reklame for emma.dk. Der er ingen tvivl om, at bloggere og instagrammere efterhånden kategoriseres som influenter. Og det er med god grund. Hvad bloggerne er vilde med, spreder sig ofte til resten af Danmark. De fremviser produkter og giver deres anmeldelse af produktet – ofte med en rabatkode inkluderet. Dette er […]

Af Annonce - 6. september 2019 kl. 6:00

Denne artikel er en reklame for emma.dk.
Der er ingen tvivl om, at bloggere og instagrammere efterhånden kategoriseres som influenter. Og det er med god grund. Hvad bloggerne er vilde med, spreder sig ofte til resten af Danmark.
De fremviser produkter og giver deres anmeldelse af produktet – ofte med en rabatkode inkluderet. Dette er en smart måde for virksomheder at gøre forbrugerne opmærksomme på netop deres produkt. Dette er sket igen, hvor et væld af bloggere er faldet for en ny webshop, nemlig emma.dk.
Fascinationen af emma.dk er også til at forstå. På webshoppen sparer du op til 85 %, får gratis fragt og optjener CashPoints. Alt i alt er det en webshop, der giver mange gode fordele til dens brugere.
Med bloggernes kraft får flere og flere forbrugere øjnene op for dette, hvilket gør emma.dk til en populær webshop. Webshoppen fungerer som en fordelsklub med de nævnte medlemsfordele. Dette gør, at du får dine favoritluksusbrands til indkøbspriser.

Alt fra food-bloggere til beauty-bloggere omfavner emma.dk

Emma.dk spænder bredt. Det er nemlig alt fra food-bloggere til beauty-bloggere, der omfavner webshoppen. Og ifølge blogindlæggene er der ingen tvivl om, at servicen, produkterne og priserne er gode.
https://moniamagdalena.com/emma-dk-unboxing-marts-maaned/ kan du bl.a. læse om, hvilke skønne madvarer emma.dk tilbyder, mens du på http://pudderdaaserne.dk/2017/03/06/hold-shoppefest-hos-emma-dk/ kan læse om emma.dk’s fantastiske hudplejeprodukter.
http://hashtagmor.dk/16/emma-dk-shopping-med-rabat/ blogger om husholdnings- og rengøringsprodukterne fra webshoppen, mens http://interiorspotlight.dk/2019/06/shop-med-85-paa-kendte-maerker-hos-emma-dk.html også nyder hudplejeprodukterne. Slutteligt kan du på http://madebymichelle.dk/5-grunde-til-at-handle-paa-emma-dk/ læse om fem grunde til at handle på netop emma.dk.
De mange forskellige typer af bloggere er en indikator på, at webshoppen har et bredt sortiment, der rammer bredt. Det er også forskellige typer af produkter, som bloggerne lægger vægt på. Der er altså stor sandsynlighed for, at emma.dk har produkter, som falder i din smag.

Ikke markedets eneste fordelsklub

Emma.dk er langt fra den eneste fordelsklub på markedet. Fordelsklubberne tæller bl.a. også Klubklub, Flipsu, Piingu og Pluus. Via disse klubber får forbrugerne produkterne til indkøbspris, hvilket kan give besparelser på helt op til 85 %. Dette er en lav pris sammenlignet med priserne andre steder. Og netop dette gør, at fordelsklubberne vinder frem. Selvom et månedligt beløb trækkes via abonnementet, kan det sagtens betale sig. Det gælder blot om at købe noget fra webshoppen hver eneste måned.
Er du f.eks. storforbruger af makeup og hudpleje, kan det hurtigt blive en dyr post i budgettet. Især hvis du går op i kvalitetsmærker og ikke blot køber produkterne på budget. Her kan fordelsklubber være en yderst fordelagtig løsning, idet du tjener pengene for abonnementet ind igen. Får du dog ikke handlet i løbet af nogle måneder, er det selvfølgelig ikke en god ordning. Her betaler du blot for et abonnement, som du egentlig ikke bruger. Ved disse tilfælde bør du overveje, hvorvidt fordelsklubber er noget for dig.

Husk også at tjekke markedets gratis fordelsklubber

Emma.dk og lignende fordelsklubber kører gennem et abonnement. Dette betyder, at du betaler et vist beløb om måneden. Dog findes der også en del fordelsklubber på markedet, der ikke koster noget. Typisk vil dette ikke inkludere produkter til markedspriser eller billigere hudplejeprodukter og makeup – men du kan opnå en lang række andre medlemsfordele. Fordelsklubberne tæller bl.a. Coop, Club Matas, IKEA Family og Imerco+. Disse kan du med fordel tjekke ud og tilmelde dig, hvis du anvender de dertilhørende butikker.
Et medlemsskab hos Coop inkluderer f.eks. billigere priser på økologiske varer, tilbud på mail og pointoptjening, der kan bruges på indkøbene. Club Matas giver ligeledes mulighed for at optjene point, som kan bruges på køb. IKEA Family giver specielle tilbud, gratis te og kaffe samt rabat på udsalgsvarer. Gennem Imerco+ optjenes bonuspoint, medlemstilbud samt VIP-rabatter. Alt afhængigt af dine behov findes der altså en fordelsklub til dig.

Influenternes indflydelse på forbrugerne

Markedsføring via influenter, såsom bloggere og instagrammere, er en trend, der er uundgåelig. Følgerne hos en blogger eller instagrammer føler, at de kender personen. De har altså tillid til det, som influenten fortæller. Netop tillid er den allerstørste drivkraft i en købsproces. Dette er grunden til, at markedsføring gennem influenter er en central del af markedsføringsstrategien hos virksomhederne – både i Danmark og i udlandet.
I 2016 havde 60 % af brands verden over implementeret strategien i sin markedsføring. Sidenhen er dette tal blot steget og steget. Marketingstrategien er en blanding af social marketing, PR og product marketing. Der skabes en relation samt samarbejde med en online person, der har et stort netværk og derfor er indflydelsesrig. Når en influent fremviser et produkt eller et brand, påvirker det altså salget. Influenterne fungerer dermed som en form for stemme for virksomhederne. Og netop denne stemme er en stemme, som forbrugerne stoler på og ser op til.
Influenter er det danske ord for influencers. Branchen spænder bredt, og der findes altså indflydelsesrige personer blandt kendisser, bloggere og instagrammere. Når influenterne bruger et bestemt produkt eller brand, virker det som et kvalitetsstempel hos forbrugerne. Forbrugerne kan identificere sig med influenterne, og dette giver altså masser af troværdighed.

Pas på – tro ikke på alt, hvad du læser

Som forbruger kan det være en forvirrende jungle, når der står: ”Reklame”, ”modtaget i gave” eller ”sponsoreret indhold”. Er udtalelserne omkring produktet eller brandet så ærligt? Eller er det blot for at sælge? Mærk efter i maven, og brug din fornuft. Det er nemlig vigtigt som forbruger, at du ikke tror på alt, hvad du læser. Influenter er ikke eksperter.
Se blot tilbage på 2018, hvor influenten Fie Laursen via en YouTube-video afprøvede en såkaldt vandkur. Fie Laursen indtog ikke andet end vand i tre dage, hvilket resulterede i et vægttab på 4 kilo. Selvom hun fastslog i videoen, at hun ikke opfordrede andre til at prøve det, fungerer hun alligevel som en rollemodel for sine følgere. Dette fik Fødevarestyrelsen til at advare mod kuren på de sociale medier. At indtage vand og intet andet i dagevis kan nemlig være livsfarligt og give hjerneødemer.
Som forbruger gælder det altså om at prøve at se igennem influenterne. Virker de til at være troværdige i deres udmeldinger? Passer brandet til den person, som influenten i forvejen virker til at være? Og kan det med din sunde fornuft passe, det som influenten udtaler? Med fornuften kommer du langt – også i forbindelse med markedsføring gennem influenter.