Afvist af løverne: Serverer for de kendte og kongelige

Selvom løverne ikke ville investere i Graffiti Cocktails specialdesignede prints til drinks, så har både de kongelige og kendte mæsket sig i de prangende cocktails. Se alle de festlige billeder i galleriet.

Af Lykke Buhl - 4. marts 2021 kl. 21:00

Det lykkedes desværre ikke 32-årige Mathias Walther at få en løve med, da han præsenterede sin virksomhed Graffiti Cocktails i afslutningsafsnittet af ‘Løvens hule’.

Men Mathias har før blæst prominente personligheder bagover med sine drinks med speciallavede motiver. Ikke mindst både kronprins Frederik og kronprinsesse Mary og den svenske kronprinsesse Victoria og hendes mand prins Daniel af Sverige.

LÆS OGSÅ: LISTE: De kendtes specielle børnenavne

I september 2019 var Mathias og hans virksomhed nemlig blevet hyret til at lave alkoholfrie drinks med personlige monogrammer for at byde de kongelige gæster velkommen til teknologimessen TechBBQ i københavnske Øksnehallen.

– Det var en kæmpe stor og vild oplevelse! Der var ikke særligt mange i lokalet, og kronprinseparrene var vildt begejstrede for cocktailsene. Det er jo meget sjovt at se, hvordan de agerer i sådan en situation, for de hiver jo også selv deres telefoner frem og begynder at stå og tage billeder og spørge ind til, hvordan vi har lavet det, husker Mathias med stolthed og et grin.

De alkoholfrie Graffiti Cocktails vakte begejstring hos de kongelige gæster, der kunne se dem selv og deres personlige monogrammer printet på æggehvideskum

Telefonerne måtte frem, da det danske kronprinsepar og det svenske kronprinsessepar fik serveret alkoholfrie drinks med deres billeder og personlige monogrammer på (Foto: Privat)

LÆS OGSÅ: Thomas Blachman åbner op: Det er en stor sorg

Lige så nervøs i ‘Løvens hule’

Velkomstdrinksene blev selvfølgelig også serveret i de champagneglas, der blev designet til anledningen af kronprins Frederik og kronprinsesse Marys bryllup i 2004.

– Dét og så ‘Løvens hule’ har været de allerstørste oplevelser for mig. Hvad for én, der har været den største, det ved jeg ikke, for jeg var lige så nervøs begge gange, tilføjer Mathias med et grin.

Trods nervøsiteten og de manglende investeringer, så ser Mathias stadig tilbage på ‘Løvens hule’ som en god oplevelse, der har været med til at give ham hår på brystet, som han selv beskriver det.

Således så de drinks ud, der blev serveret for løverne i ‘Løvens hule’

Også løverne i ‘Løvens hule’ fik hver deres specialdesignede drink (Foto: Privat)

LÆS OGSÅ: Skifter navn efter kritik i ‘Løvens hule’

Mathias havde da håbet, at enten Christian Arnstedt eller Jesper Buch kunne have hjulpet ham med at ekspandere sin virksomhed på verdensmarkedet, men uden løverne er det allerede lykkedes ham at lande aftaler med flere cocktailbarer og hoteller i Europa, blandt andet Clarion Hotel-kæden i Finland, samt at finde interessenter i både Finland, Tyskland, Sverige og Norge.

Så Graffiti Cocktails er mere end klar til, at verden åbner op igen og begynder at holde fester, hvor prangende cocktails med speciallavede motiver skal sætte prikken over i’et.

I galleriet øverst i artiklen kan du se flere billeder af kendte navne – fra Peter Ingemann til Sofie Lassen-Kahlke – der nyder en af virksomhedens cocktails med et billede af dem selv på